GBIC – Inovare prin practici sustenabile
GBIC: un instrument strategic pentru afaceri sustenabile
GBIC a fost conceput pentru a veni în sprijinul companiilor care doresc să dezvolte modele de afaceri sustenabile. Este o adaptare a diagramei clasice a modelului de afaceri, fiind special creat pentru companiile care își propun să integreze practicile sustenabile în operațiunile și ofertele lor.
Scop și beneficii
- GBIC ajută la identificarea oportunităților de reducere a impactului asupra mediului.
- Facilitează îmbunătățirea sustenabilității în cadrul afacerii.
- Creează valoare nu numai pentru afaceri și clienții săi, ci și pentru planetă.
Integrarea practicilor sustenabile
GBIC vă permite să vă inspirați din factorii declanșatori de mediu, sociali și economici pentru a integra practicile sustenabile în cele nouă module clasice ale modelului de afaceri.
Cum se utilizează GBIC – Green Business Innovation Canvas
GBIC este un instrument conceput pentru a ajuta antreprenorii și afacerile să dezvolte idei inovatoare pentru practici sustenabile.
- Definirea problemei prin identificarea clară a nevoilor de mediu sau practicilor sustenabile ce urmează a fi abordate în cadrul afacerii.
- Utilizarea GBIC pentru a găsi soluții inovatoare la problema identificată. Se identifică, în toate blocurile diagramei de business, factorii declanșatori ai inovației pentru produse /servicii /piață /design /marcă/ tehnologie/ proces /livrare prin inspirarea din lista de declanșatori de Mediu, Sociali și Economici.
- Corelarea întrebărilor de sustenabilitate cu factorii declanșatori identificați în modelul de afaceri. De reținut că declanșatorii se bazează pe studii de caz și este posibil ca unele caracteristici ale modelului de afaceri să nu se potrivească cu acești factori declanșatori. Se pot adăuga și alți factori declanș
- Consultarea explicațiilor detaliate pentru fiecare declanșator folosind numărul corespunzător.
- Evaluarea fezabilității și a impactul potențial al fiecărei soluții, luând în considerare factori precum viabilitatea tehnică, cererea pieței, cerințele de resurse, scalabilitatea și beneficiile economice. Clasificarea sau prioritizarea soluțiilor în funcție de potențialul lor de a crea schimbări pozitive.
- Elaborarea unui plan de implementare care să sublinieze pașii necesari pentru a da viață ideii de afacere sustenabilă. Se iau în considerare factori precum alocarea resurselor, calendarul, etapele de referință, indicatorii cheie de performanță (KPI) și strategiile de atenuare a riscurilor.
- Reluarea și perfecționarea continuă a ideii de afacere sustenabilă pe baza feedback-ului, a informațiilor noi și a condițiilor de piață în schimbare. Ajustarea abordării și explorarea soluțiilor alternative în funcție de nevoi.
- Căutarea de colaboratori (parteneri, experți) pentru a sprijini implementarea ideii de afacere sustenabilă. Căutarea de sprijin de la investitori, agenții guvernamentale și asociații din industrie care ar putea oferi finanțare, stimulente sau resurse pentru a sprijini inițiative de inovare sustenabilă.
Cofinanțat de
Uniunea Europeană
KA220-ADU – Cooperation partnerships in adult education
2022-1-RO01-KA220-ADU-000085596 – Romania
Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Agenției Executive Europene pentru Educație și Cultură (EACEA). Nici Uniunea Europeană și nici EACEA nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea.
InnoGreen @cti.ugal.ro